Ağrı Tedavisi

Bu sayfada akupunkturun ağrı tedavisi üzerine etkilerinden bahsediyorum.

Ağrı Tedavisi Uygulanan Hastalıklar

Kompleks Bölgesel Ağrı Sendromu

Daha önce refleks sempatik distrofi (RSD) adı verilen kompleks bölgesel ağrı sendromu (CRPS) genellikle kol ve bacakları etkileyen bir durumdur. Bu sendromda, kol ve bacaklarda belirgin ağrı ve yanmalara neden olabilir, ayrıca hastalarda ekstremitede şişme, üşüme veya sıcaklık hissi olabilir. Bunlara ek olarak kol ve bacaklarda cildin renginde değişikliklere ince ve parlak olmasına neden olabilir.

Baş Ağrısı (Migren)

Herhangi bir organik sebebe (tümör, anevrizma vs.) bağlı olmayan kronik baş ağrısı ve migren, direkt olarak ölümcül sonuçları olmamasına rağmen, özellikle ataklar sırasında etkilediği insanlarda çok ciddi iş ve zaman kayıplarına neden olması açısından, üzerinde önemle durulması gereken, belki de yaşadığımız çağın en başta gelen sağlık problemlerinden birisidir.

Trigeminal Nevralji

Başın en büyük siniri olan 5. kranial sinir olan trigeminal siniri etkileyen yüz nevraljisi olarak adlandırılır. Trigeminal sinir, beyinden yüze giden, gözün çevresinin, alnın, diş etinin, çenenin, ısı, basınç, ağrı duyusunun alınmasında sorumludur. Trigeminal nevraljinin sebebi tam olarak bilinmiyor. Ancak, fiziksel sinir hasarı ve stres gibi faktörler ağrı ataklarını başlatabilir.

Bel ve Sırt Ağrısı

Her beş kişiden dördünün yaşamlarının bir döneminde genellikle istirahatle ve fizik tedavi ile iki ila dört hafta içinde düzelen bel ve sırt ağrısı şikayeti olmuştur. Ancak bir kısmında bel ve sırt ağrısı geçmez ve kronikleşir. Birkaç haftadan uzun süren ağrılarda sebebe yönelik araştırma yapılmalıdır. Ağrı lokal olarak bir bölgede sınırlı olabileceği gibi bir veya her iki bacağa yayılabilir.

Kanser Ağrıları

Kanser ağrısı şiddeti kişiden kişiye farklılık göstermekle beraber, semptomlar çok hafif olabileceği gibi, sürekli ve çok ciddi ağrılara da neden olabilir. Ağrının karakteri keskin ve künt olabilir. Kanser ağrısının şekli ve şiddetine birçok faktör etki eder. Kanserin türü, evresi, derecesi ve hastanın tolerans seviyesi çok önemlidir. Ağrılar sadece kanserin kaynaklandığı bölgede olabileceği gibi metastaz yaptığı bölgelerde de olabilir. Bunlar hastanın kanser ağrısının daha fazla olmasına neden olur.

Kompresyon Kırıkları

Kompresyon kırıklarına bağlı ağrılar hastadan hastaya değişir. Ağrının şiddeti Kompresyon kırıklarının oluş sebebine ve yerine bağlıdır. Ağrı arka tarafta hissedilebileceği gibi, yanlarda veya ön tarafta da olabilir. Kompresyon kırıkları, en sık omurganın orta (torasik) ve alt (lomber) kısmında olur. Ağrı yanında güçsüzlük, karıncalanma, hissizlik, idrar kaçırma problemleri gibi şikayetlere neden olabilir. Bunun nedeni kırık kemiklerin omurilikten çıkan sinirlere baskı yapmasıdır.

Diyabete Bağlı Nöropatik Ağrı

Hastaların kollarında, ellerinde veya ayaklarında diyabetten kaynaklanan keskin, yanma tarzında ağrı, karıncalanma ve uyuşma hissedilir. Diyabetik nöropatik ağrı, kan şekerinin uzun süre yüksek olması sonucu sinirlerdeki hasara bağlıdır. Diyabetik nöropatik ağrı semptomlarının çoğu yavaş yavaş gelişir ve sinirdeki hasar çok önemli boyutlara ulaşılıncaya kadar fark edilmeyebilir. Hastalarda uyuşma, geceleri daha kötü olan karıncalanma ve yanma hissi olur.

Karpal Tünel Sendromu

El bileğinde bulunan median sinirin sıkışmasına bağlı olarak ortaya çıkan klinik bir durumdur. Median sinir, başparmağın, avuç içinin, işaret parmağın, orta parmağın ve yüzük parmağın yarısının duyusunu alan bir sinirdir. Median sinirin sıkışması, elde uyuşma, karıncalanma ve ilerleyen dönemlerde güçsüzlüğe neden olabilir. Ayrıca hastaların elinde parmaklarında elektrik çarpması hissi yaratabilir.

Boyun Ağrısı ve Ağrı Tedavisi

Omuzların üst kısmı ile başın alt kısmına kadar olan bölgede olabilir. Ağrılar hafif derecede olabileceği gibi, hareketlerinizi kısıtlayacak şiddete de olabilir.Boyun ağrısının birçok nedeni olabilir. Bunların büyük bir kısmı çok ciddi değildir. Ağrılar yaşlanmayla birlikte dokuların eklemlerin ve kemiklerin yıpranmasına bağlı olabilir. Ayrıca uygunsuz pozisyonda uzun süre çalışmaya veya yatmaya bağlı olarak kasların gerilmesi de neden olabilir. Yaralanmalar, bu bölgeden çıkan sinirlerin sıkışmasına bağlı olabilir.