EFT Tedavisi

EFT Tedavisi Nedir?

Eft tekniği bedenimizin çeşitli noktalarına parmak uçlarıyla hafif vuruşlar yapılarak uygulanan bir enerji psikoterapi yöntemidir. Eft tedavisi birçok kişi tarafından, duygusal akupunktur olarak da adlandırılmaktadır.

Bu tedaviye olan ilgim, bu yöntemin benim uzmanlık alanım olan akupunktur ile örtüşmesidir.

Eft’nin akupunktur tedavisinden farkı iğne gibi herhangi bir materyele ihtiyaç duyulmaması ve evde herkesin kendi başına uygulayabileceği bir yöntem olmasıdır.

Gerek tek başına ve gerekse akupunktur tedavisi ile birlikte uygulandığında daha iyi sonuçlar elde edileceğine inandığım için ben de hastalarıma uygulamaktayım.

Son yıllarda giderek daha fazla kişi, insan vücudunda dolaşan bir enerjiden söz etmekte, sağlıklı olmanın tamamen bu enerjiye bağlı olduğunu düşünmektedir.

Bilimsel tıp açısından da canlıların, solunum, sindirim, hareket, dolaşım gibi birçok fonksiyonu için bu enerjiye ihtiyaç vardır.

Sağlıklı olabilmek için vücuttaki bu enerjinin yeterli ve dengede olması şarttır.
Binlerce yıllık geçmişi olan uzak doğu tıbbına göre de, “chi” adı verilen bu enerji, insan bedeninde meridyen adı verilen kanallarda belli bir düzen içinde dolaşmaktadır.

Geleneksel Çin Tıbbının temel felsefesine göre bu enerji akışı herhangi bir sebeple bozulursa veya bloke olursa hastalıklar ortaya çıkar.
Akupunktur tedavisinde amaç, bloke olan bu enerji akışının yeniden düzenlenmesi ve normal haline getirilmesidir.

Eft’nin çıkış noktası da aynı prensibe dayanmakta ve başımızda, vücudumuzun üst tarafında ve ellerimizde bulunan akupunktur noktalarının parmak uçları ile uyarılması ile bloke olmuş meridyenlerdeki enerji akışı yeniden düzenlenmektedir.
Son yıllarda artan psikolojik problemlerin çözümünde, klasik akupunktur tedavisi ile standart psikoterapi tekniklerinin bir araya getirildiği eft tedavisi giderek daha fazla kullanılmaktadır.

Eft Tedavisi'nin Tarihçesi

İlk olarak Amerikalı klinik psikolog Dr. Callahan, 40 yılı aşkın çalışmalarında; kötü anıların, travmaların ve deneyimlerin yarattığı olumsuz düşüncelerin, bedenin enerji sistemindeki düzgün akışı etkilediğini tespit etmiş, yersiz korkuların ve endişelerin tedavisi için meridyenlerin uç noktalarına uygulanan baskıların olumlu sonuç verdiğini görmüştür.

Dr. Callahan’ın geliştirdiği bu düşünce alan terapisi, daha sonra Gary Craig adlı bir mühendis tarafından basitleştirilmiş ve herkesin kolaylıkla uygulayabileceği bir yöntem olan “Duygusal Özgürleşme Tekniğini” yani EFT’yi geliştirilmiştir.

Eft’nin temel felsefesi de, diğer enerji psikoterapi teknikleri ile benzer olarak, bireyin sahip olduğu her sınırlayıcı düşünce, rahatsız edici duygu ve hatıranın, bedendeki enerji akışını bozduğu ve tıkanıklık yarattığıdır.

Birey rahat ve gevşek durumdayken, meridyen sistemindeki elektriksel enerji akışı da rahat ve düzenli olmaktadır.

Öfke, üzüntü, stres ve hayal kırıklığı gibi duygusal tepkiler, bu akışta ani engeller yaratmaktadır.

Bireyi engelleyen duygusal tepkilere odaklanarak vücuttaki belirli noktalara, küçük vuruşlar ile yapılan uyarımlar enerji akışını düzenleyerek, bireyin rahatlamasını sağlamaktadır.

Burada esas amaç; geçmişte yaşanan olaylara bağlı hissedilen olumsuz duyguları boşaltmak, böylece enerji kanallarındaki tıkanıklığın giderilerek fiziksel ve ruhsal rahatsızlığın düzeltilmesidir.

EFT Tedavisi ve Kullanım Alanları

• Depresyon, stres, kaygı bozukluğu, panik atak, travma sonrası stres bozukluğu, gibi psikolojik problemler,
  • Kapalı alan korkusu, yükseklik korkusu, uçak korkusu, kedi korkusu gibi yersiz korkular,
  • Sigara, alkol, uyuşturucu, yeme bozukluğu gibi bağımlılıklar,
  • Kronik yorgunluk sendromu, fibromyalji, baş ağrıları, romatoid artrit, ve kas iskelet sisteminin muhtelif ağrıları,
  • Huzursuz bacak sendromu, astım, allerji, uyku bozuklukları ve kilo problemleri,
  • Huzursuz bağırsak sendromu, spastik kolon gibi bağırsak problemleri,
  • Adet düzensizlikleri, cinsel işlev bozukluları, gebelerdeki sabah bulantıları, nedeni açıklanamayan infertilite problemleri,
  • Kronik sistit, kronik prostatit ve diğer idrar problemleri,
  • Ve nedeni tam olarak belirlenememiş kronik hastalıklarda kullanılmaktadır.

Eft'nin Aşamaları

1. Basamak: Kurulum