Sinir Sistemi Rahatsızlıkları

Tenisçi Dirseği

Tenisçi dirseği raketle oynanan sporla uğraşanlarda, sıhhi tesisat aletlerini kullananlarda, boyacılarda ve dokuma işi ile uğraşanlarda, elin ve ön kol kaslarının tekrarlayıcı hareketleri sonucu, ön kol kaslarının tendonlarının kemiğe yapıştığı yerdeki  ödemine bağlı olarak ortaya çıkan ve hareketle artan ağrı ile kendini gösteren klinik bir durumdur. Ağrı genellikle dirseğin dış tarafında görülürken, bazen ön kolun iç tarafına ve el bileğine doğru yayılabilir. Bazen şiddetli ağrı hastalarda  kavramada güçlüğe neden olabilir.

Yüz Felci

Kranial sinirin (facial sinir) travmasına bağlı olarak, yüz kaslarının zayıflaması veya tamamen felç olması nedeniyle ortaya çıkan nörolojik bir durumdur. Bu sinir, dilimizin bir kısmının ve yüzümüzde bulunan bütün kasların hareketini ve duyusunu temin eder. Bu sinirde herhangi bir nedenle ödem olursa, iletim bozulur ve felç durumu ortaya çıkar.

Multipl Skleroz

Multipl Skleroz hastalığının patolojisinde, optik sinirin, beynin ve omuriliğin etrafındaki myelin kılıfının kısmi olarak tahribatı söz konusudur. Lezyonlar aralıklı olarak dağılmıştır ve lezyonların yerine göre çok değişik semptomlar görülür. Çünkü lezyonlar kısmen iyileşebilir, Bu hastalık düzelme ve tekrarlama şeklinde devam eder.

Tourette Sendromu

Tourette sendromu (TS), istemsiz ani ve tekrarlayan tiklerle (ses, hareket vs.) kendini gösteren kronik bir nöropsikiyatrik hastalıktır. Hastalığın sebebi tam olarak bilinmemekle beraber, genetik faktörler, geçirilen bakteriyel enfeksiyonlar (streptokok) ve beyinde bulunan kimyasalların (dopamin, seratonin) metabolizmalarındaki bozukluklar suçlanmaktadır.

Raynaud Fenomeni

Raynaud Fenomeni tipik olarak el ve ayak parmaklarında görülen, kan  damarlarının  soğuğa ve duygusal gerginliklere bağlı olarak aşırı derecede daralması sonucu ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Hastalık, raynaud hastalığı (primer) ve raynaud sendromu (sekonder) olarak iki şekilde sınıflandırlır. Her iki bozuklukta el ve ayak parmaklarındaki küçük damarları etkiler. Hastalık daha az sıklıkla burun, kulaklar ve dudakları da etkileyebilir. Kadınlarda erkeklere göre daha fazla görülür. Özellikle ailesinde bu hastalık olanlar risk altındadır. 30 yaş civarında sık görülür.