Kadın Hastalıkları

menapoz
Kaynak: https://newsnetwork.mayoclinic.org/discussion/womens-wellness-hot-flashes-and-night-sweats-happen-after-menopause/

Menapoz

Menapoz, kısaca adetlerin kesilmesi olarak tanımlanır ve bu olay genellikle 48-55 yaşları arasında olur. Bu dönem normalde bütün kadınların zamanı geldiğinde yaşayacağı fizyolojik bir durumdur ve kesinlikle bir hastalık veya bozukluğa bağlı değildir.

düşük yapmak
Kaynak: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322306.php

Düşük Yapmak

Düşük bütün gebeliklerin yaklaşık %25’inde görülür. Tekrarlayan düşüklerin en az %15’i ilk trimestirde gerçekleşir (12. hafta). IVF (tüp bebek) gebeliklerinin %21‘i spontan olarak düşükle sonuçlanır. Son yıllarda kadınlarda gebe kalma yaşının ilerlemesi veya tedavi ile gebelik sayısındaki artışla paralel olarak düşük sık olarak görülmeye başlanmıştır. 40 yaş civarındaki IVF gebeliklerinin hemen hemen %50’si düşükle sonuçlanır.

Adet Düzensizliği
Kaynak: https://www.popsugar.com.au/fitness/What-Post-PMS-44786352

Adet Düzensizliği

Adet düzensizliği kısaca yetişkin kadınlarda adetlerin olmaması olarak tanımlanabilir. Fizyolojik amenore, gebelikte, emzirme döneminde, ve menapozda görülür.

infertilite
Kaynak: https://medlineplus.gov/infertility.html

İnfertilite

Genel olarak infertilite (kısırlık), çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerin, korunmayı bıraktıktan sonraki ilk bir yıl gebeliğin oluşmama durumu olarak tanımlanabilir.

Bu nedenle hekime başvuran çiftlerde, yapılacak muayene  ve tetkiklerde, infertilitenin organik sebepleri belirlenip, buna yönelik medikal ve cerrahi tedavi uygulanarak çocuk sahibi olmaları sağlanabilir. Bu şekilde bütün dünyada binlerce çift, sağlıklı çocuk sahibi olmaktadır.

Akupunktur, son yıllarda infertilite tedavisinde de giderek daha fazla kullanılmaya başlanmıştır.

ağrılı adet
Kaynak: https://www.thefitglobal.com/pms-premenstrual-syndrome-symptoms/

Ağrılı Adet

Ağrılı adet görme (dismenore), kısaca kadınların adetleri öncesinde, sırasında ve sonrasında ağrı olması olarak tanımlanabilir. Kramp tarzındaki ağrılar esas olarak karnın alt bölgesinde, veya bel bölgesinde, hatta bacaklarda hissedilebilir. Ağrı semptomları kadından kadına farklılık gösterir, fakat normalde zonklama, devamlı veya zaman zaman gelip giden keskin ağrı veya künt ağrı şeklinde olabilir.

erken menapoz
Kaynak: https://www.romper.com/p/9-early-signs-of-premature-menopause-that-warrant-a-doctors-visit-45904

Erken Menapoz (Prematüre Ovaryan Yetmezlik / POF)

Yapılan araştırmalar yaklaşık olarak kadınların %1 ile 4’ünün erken menapoz nedeniyle doktora başvurduğunu göstermektedir. Kadınlara ait infertilite nedenleri arasında olan POF un başlangıçta geri dönüşü olmayan bir durum olduğuna inanılmaktaydı, ancak bugün POF’un özellikle kromozom olarak normal olan kadınlarda sürekli olmadığı bilinmektedir.

gebelikte mide bulantısı
Kaynak: https://parenting.firstcry.com/articles/is-morning-sicknessvomiting-during-pregnancy-a-good-sign/

Gebelikte Mide Bulantısı

Gebelikte mide bulantısı özellikle sabahları görülen bu durum bazen gebelerin beslenmesini  bozacak şiddette olabilir. Bu durumun bebeğin normal gelişimini etkilemediği düşünülmektedir. Ancak bulantı ile birlikte olan kusmanın, gebenin sıvı kaybetmesine ve vücudunun susuz kalmasına neden olması açısından önemlidir. Bu durum bazen gebelerin hastaneye yatırılıp intravenöz yoldan sıvı verilmesini gerektirecek kadar şiddetli olabilir.

Kaynak: https://draxe.com/polycystic-ovarian-syndrome/

Polikistik Over Sendromu

Polikistik Over Sendromu doğurganlık çağındaki kadınlarda en sık görülen jinekolojik ve endokrinolojik bozukluktur.  Androjenlerin (erkeklik hormonu) fazla salınması, adet düzensizlikleri, ovulasyon bozuklukları, erkek tipi kıllanma, akne (sivilce), obezite (aşırı kilo) ve overlerde çok miktarda kistlerin olması ile karakterizedir. Bütün dünyadaki kadınların yaklaşık %5-10’unda bu rahatsızlık vardır ve ovulasyonsuz (yumurtlama olmaması) infertilitenin en yaygın sebebidir.

Adet Öncesi Gerginlik
Resim kaynağı: https://www.gesundheit.gv.at

Adet Öncesi Gerginlik (PMS)

Adet öncesi gerginlik (PMS), tüm kadınların yaklaşık %80’nini etkileyen, kadınların adet döngüsünün iki döneminde veya son haftasında görülen bir dizi fiziksel, duygusal ve davranışsal semptomun bir arada görüldüğü bir durumdur.