Solunum Sistemi Hastalıkları

Astım

Astım doğuştan ve çevre faktörlerinden de gelebilir. Eğer derhal doktora başvurulmazsa ölümcül sonuçlara yol açabilir. Hastalarda zaman zaman hırıltı solunum, nefes darlığı ve öksürük olur.

Bazı durumlar astım belirtilerinin çok artmasına sebep olur. Bunlar: mikrobik hastalıklar, soğuk hava, kirli hava, sigara dumanı, allerji yapıcı maddeler (allerjenler), egzersiz ve psikolojik bozukluklardır.

Allerjik Nezle

Allerjik nezle (rinit), genellikle bahar aylarında görülen, bütün dünyada toplumun yaklaşık %10 ile 30’nu etkileyen, toz, polen, hayvan kepeklerinin neden olduğu burun tıkanıklığıhapşırma ve kaşıntı ile kendini gösteren bir rahatsızlıktır.

Kuru Öksürük

Üst, alt solunum yollarını ve akciğerleri koruyan bir reflekstir. Bu nedenle, öksürük vücudumuzun iyileşmesine ve  korunmasına yardımcı olur. Bunun yanında, devamlı öksürme çok yorucu olabilir. Öksürme eylemi, enerjinizi tükettiği gibi, uykusuzluğa da neden olur. Aynı zamanda, baş ağrısına, baş dönmesine, aşırı terlemeye, idrar kaçırmaya, veya özellikle kemik erimesi olan kadınlarda kaburga kırıklarına neden olabilir. Akut veya kronik olabilir. Ani olarak başlar ve genellikle 2-3 haftadan fazla sürmez. Kronik öksürük ise 2-3 haftadan daha fazla sürer.

solunum sistemi rahatsızlıkları
Kaynak: https://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-2017/bronchitis-and-pneumonia-symptoms.html

Kronik Bronşit

Kronik Bronşit, trakea’nın, ana bronşların mukozasının ve bunları saran dokuların non-spesifik, enflamasyonu olarak tanımlanır. Genellikle viral ve bakteriyel enfeksiyonlar neden olur. Akut bronşit birkaç gün veya hafta sürebilir.